fbpx

סיפורים מהשטח

מ"פ נתנאל פריזנט

טוב, אז עכשיו קצת זמן לסיכומים ותובנות. נפגשנו אתמול ליום לכידות שני של הפלוגה. (הקודם היה חצי יום בתחילת יולי). היתה משמעות לכך שזו פעילות פק"ל השניה של הפלוגה והחיבור בין האנשים נהיה מוחשי וממשי יותר, הגיעו 57 מתוך שבצק של 74 אנשים וזה מעיד יותר מכל.נפגשנו בבוקר במוזיאון ידידי ישראל בירושלים, זה אחלה מתחם במרכז העיר שקיבלנו בחינם, ממליץ לעשות שימוש, הם ממש פרו מילואים דאגו לנו בכל ההיבטים והמיקום מושלם.

התחלנו עם שיחה ראשונית על התוכנית ועל הקונספט של היום שהעביר אחד ממובילי פק"ל בפלוגה.
אח"כ קיימנו שעה פעילות מגניבה של קופסאות בריחה שהבאתי ממקום העבודה, מה שאיפשר עבודה בקבוצות קטנות תוך כדי לחץ זמן, חשיבה מקורית וגיבוש חברי.לאחר מכן יצאנו לסיור עם מדריכים של יד בן צבי בנחלאות+ סיור טעימות בשוק.
לפעילות הזו השגתי מימון דרך תקציב חינוך של החטיבה מה שהשאיר את תקציב פק"ל לנושאים אחרים.לאחר הטעימות חזרנו למוזיאון לפעילות odt שהועברה על ידי מדריכים ביממ, קצת הסתבכנו בגלל מחלה של אחד המדריכים אבל הפעילות היתה מוצלחת, מלמדת ומגבשת.אחרי הodt התכנסנו בחדר אחד לפרידה ממני וכניסה לתפקיד של המ"פ שמחליף אותי.

לחלק הזה הגיעו מספר חברה מותיקי הפלוגה שעזבו בשנים האחרונות וזה היה משמעותי לחברה החדשים לראות ותיקים שכבר עזבו את הפלוגה אבל שומרים על קשר ומחוברים לפעילות, אח"כ קצת מתנות, ברכות וכד׳ ועברנו לארוחת המבורגרים מפנקת לסיכום היום.היה יום מיוחד ומוצלח, האנשים נהנו, התחברו, שמחו ופירגנו על הפעילות והתוכנית.

מספר תובנות והמלצות:

1.חשיבות שצוות פק"ל יוביל בעצמו ולמרות שאני דחפתי מאוחרי הקלעים זה היה ברור לכולם שהאירוע הופק ואורגן בכוחות פנימיים על ידי חיילי הפלוגה.

2. יש תקציבים לפעילות חינוך בחטיבות המילואים וכדאי לנצל אותם ולשמור את תקציב מפק"ל לנושאים אחרים.

3. נערכנו לתוכנית גיבוי לגשם (במקור תוכננה ריצת ניווט) וזה היה משמעותי מה שאיפשר לקיים את היום למרות תחזית גשומה.