fbpx

סיפורים מהשטח

מ"פ נדב טפליץ

הפלוגה אחרי שנה עמוסה שכללה אימון חורף בתבץ, תע"מ קיץ בבנימין עוד איזה 2 IMI אז לשמחתי הרבה המפגש הזה לא שימש אותנו לחידוש ההיכרות בין הלוחמים בפלוגה אלא להעמקת ההיכרות שנבנתה לאורך השנה האחרונה.

את היום התחלנו בטיול לחירבת עטיאב, לאחר מכן הגענו לנס הרים לארוחת צהריים, פרידה מוותיקים, פעילות ODT וספיד דייטים.

כמה רשמים שלי מהיום:

1. נוכחות- ליום הגיעו 54 לוחמים מהפלוגה. לתחושתי עם עוד קצת התעסקות מצידנו ורתימה טובה יותר של המפקדים היינו מגיעים לכמות טובה (באזור ה-65).

2. עיתוי יום הלכידות- את התע"מ סיימנו בתחילת אוגוסט דבר שהוביל לכך שלקח לכולנו זמן להתאושש ולהתניע את התהליך לקרת יום הלכידות. הדילמה העיקרית שלנו הייתה האם לקיים את יום הלכידות במרחק של שבועיים מאימון ה IMI הקרוב (21/11) או לחבר אותו לאימון ולמצוא מקום לינה. לבסוף החלטנו להיות שמרנים ולהפריד בין 2 הימים.

3. הובלה של מובילי פק"ל- היום נבנה והובל כמעט לחלוטין על ידי הלוחמים מהפלוגה שהצטרפו לתוכנית, 2 מפקדים 2 לוחמים. מבחינתי מדובר בהצלחה מסחררת שאני מקווה שתשפיע שנים קדימה. המסר שהועבר לפלוגה היה שלא רק לקצינים ולמפקדים אכפת מה קורה בתוך הפלוגה אלא גם שלעוד אנשים ושביכולתם להצטרף אלינו ולבנות את האירוע הבא. בנוסף, ההובלה שלהם אפשרה למפקדי הפקודה להיות "כאחד האדם" ורק להנות על שאר לוחמי הפלוגה.

4. תקציב – בגלל התארגנות מאוחרת שלנו לא מיצינו את התקציב שהוקצה לנו ע"י פק"ל, דבר שיכל להוסיף ליום. אולם המחסור בתקציב לא הורגש שלימד אותנו שעלות הפעילות לא בהכרח מצביעה על איכותה.

5. פשטות בסופו של דבר תוכנית פק"ל היא פשוטה מאוד, וזה כל היופי שלה. לא צריך הרבה יותר מיום יפה, טיול ושיחה טובה כדי להפוך את היום הזה למוצלח ומשמעותי.6. מופעים עתידיים – יש לנו תע"מ נוסף שנה הבאה, לתחושתי יום הליכדות הזה והתוצרים העתידיים שהוא יניב ישרתו אותנו בצורה מדהימה ויעזרו לנו להתמודד עם העומס היחסי שיש לנו בשנה האחרונה.